Stasi-staten Danmark:gangstermetoder mod to landsforviste arabere

25. mar 2008 – 18:54 *
To tunesere – midt i 20′erne – bosiddende i Danmark – blev landsforvist gennem en såkaldt administrativ udvisning, da PET og integrationsminister Birthe Rønn Hornbech (V) anser dem for en “fare for rigets sikkerhed. – “Dermed misbruger regeringen – uden protester fra den socialdemokratiske opposition (S-SF) den Udlændingelov som de selv har vedtaget – hvor der i paragraf 25 står at

“en udlænding kan udvises, hvis 1) udlændingen må anses for en fare for statens sikkerhed, eller 2) udlændingen må anses for en alvorlig trussel mod den offentlige ordens sikkerhed og sundhed”.

– Dermed dømmer Politiet og PET – med regeringens støtte – to uskyldige som de to arabere er – indtil det modsatte er bevist – til : Landsforvisning UDEN demokratisk mulighed for at forsvare sig i en retsproces. Det er situationen for de to tunesiske statsborgere som Politiets Efterretningstjeneste (PET) holder som fanger under løse anklager om et mordkomplot mod JP’s terror-karikatur-tegner Kurt Westergaard.

       Er de udviste PET´s “nyttige idioter” i den beskidte politiske “krig mod terror” eller er de uskyldige offrer for PET´s magtmisbrug ?

. . . Kan det bevises at de har været PETS “nyttige idioter” og virkelig har planlagt et drab ville en retsproces i en domstol kunne afgøre deres skyld og eventuelle straf – men er de i så fald en “fare for statens sikkerhed” ?.
I så fald er alle mordere vel en fare for “statssikkerheden”. Nu viser det sig at en af de anklagede arabere , en 25-årig tuneser – som pga PETs anklager om mordplaner mod en af JyllandsPostens karikatur-tegnere nu er blevet udvist – ikke engang er blevet afhørt – inden beslutningen om udvisning blev taget. En udvisning der skete uden en retslig proces. . . . og hverken Politiet eller dets hemmelige afdeling: PET) har over for offentligheden fremlagt beviser mod de mistænkte i sagen. Den ene af de to tunesere, der er anklaget for at have delaget i et mordkomplot mod tegneren Kurt Westergaard, er aldrig blevet afhørt af PET. Det siger den 25-årige KS i et interview med TV 2 Nyhederne.- – – – – – – – – – – – – – – – ” De har ikke spurgt mig om noget, jeg har slet ikke snakket med dem. De sagde til mig, du skal udvises, fordi vi har mistanke om at du har deltaget i noget planlægning. Det er det eneste,” siger 25-årige tuneser som videre fortæller at han ikke har set noget bevismateriale, siden han blev ført bort med en sort sæk over hovedet ved anholdelsen i Århus den 12. februar i år. Han troede at blev kidnappet: – – – – – – – – “Da jeg omkring kl. halv fem om natten slår øjnene op, kigger jeg lige ind i en pistol. Der står fire-fem store mænd. De løfter mig op og smider mig ned på gulvet, og jeg får en hætte over hovedet.” Han vidste ikke at det var politiet, der stod bag. ” Jeg frygtede, det var nogen, der kom for at kidnappe mig. Og jeg vidste, at hvis det var politiet, så var det nok bare en misforståelse. “ “Den tredje mistænkte i PETs mordkonspirationssag er løsladt fordi PET ikke kom med andet end teorier og løse mistanker mod den 40-årige dansker – også af arabisk afstamning. Anklagemyndigheden ønsker simpelthen ikke at føre retssag mod ham. Den 25-årige KS afviser at have noget at gøre med de anklager som politiet og PET har spredt i medierne om “planlægning af drab” på Kurt Westergaard. Han tror ikke på PETs mordteorier:
” . . . Jeg tror slet ikke, der er nogen, der har planlagt det,” siger han til TV 2 Nyhederne. ” Jeg har svært ved at forstå, hvorfor de anholder mig. Jeg ved ikke, hvad de har på andre, men jeg har svært ved at forestille mig, at de har noget på mig.”


Var overvåget af PET

” Jeg vidste godt, jeg var overvåget. Det lægger de slet ikke skjul på. Men jeg havde håbet, de ville komme og tale med mig. De kunne bare banke på min dør og komme ind i stedet for at komme midt om natten på den måde.”
Til Politiken siger AK, at han som mange andre muslimer ikke brød sig om at Jyllands-Posten bestilte og trykte de berygtede terror-karikaturer af “profeten Muhammed” fordi “muslimer” som Redaktør Rose udtrykte det “må tåle hån spot og latterligørelse”. “Selvfølgelig synes jeg, det var dumt at trykke dem. Men bestemt ikke i den grad, at jeg synes, man skal dræbe nogen “, siger han. “Jeg synes, det er synd for tegneren. Da jeg så ham i fjernsynet, virkede han som en gammel mand. Det her er synd, for det går ud over os alle sammen. Mit liv bliver ødelagt, og hans liv bliver ødelagt “. Den 25-årige A.K. sidder foreløbigt varetægtsfængslet frem til den 9. april, sammen med sin 36-årige landsmand i et arresthus på Sjælland. Hvor længe han kommer til at sidde der, er uvist – men “terrorlovene” i hånden har PET og politiet mulighed for at forlænge arrestopholdet eller skærpe det til isolationsfængsling – med “beviser” som det jo har vist sig at Politiets og PET er dygtige til at strikke sammen – understøttet af medierne hvor de “terrormistænkte” allerede er dømte som “farlige” for statens sikkerhed.

Den 25-årige AK var før anholdelsen bosat i Gellerup ved Århus sammen med sin 22-årige kone. Han studerede ved TAMU-center Århus, som er en skole for unge på kontanthjælp. Flemming Roses og JyllandsPostens snak om trykningen af karikaturerne var et “spark opad” mod samfundseliten og ikke nedad – virker derfor som en opportunistisk efterkonstruktion. *

Læs videre :Danmark i terrorkarikaturernes-greb: ytringsfrihed-og cencur i danske medier

One thought on “Stasi-staten Danmark:gangstermetoder mod to landsforviste arabere

Skriv et svar

