Fallitboet TV 2 :Radio og forlag lukker

28. april 2008
TV 2 tager nu konsekvensen af dårlige lyttertal og underskud på TV2 Radio og sælger radiostationen.
Iføge DR’s kilder vil alle ansatte blive kaldt til møde i dag kl. 13.30. Tirsdag fomiddag vil de ansatte der skal fyres, få besked af deres chefer. Næsten samtlige de cirka 50 ansatte vil sandsynligvis få en fyreseddel i hånden.
Forhandler med SBS
TV 2 har begyndt forhandlinger med SBS, Scandinavien Broadcasting System, som sandsynligvis vil købe radioen. TV 2 håber, at de stadig kan levere nyheder til radioen. SBS driver i forvejen The Voice og City Radio, tidligere Radio 2.
I Norge har SBS overtaget det norske TV2 Radio, her tog det otte måneder at få en endelig overtagelsesaftale på plads.
TV 2 lukker også den del af virksomheden, der hedder TV 2 New Bizz, som blandt andet driver TV2 Forlag. Det kommer til at få konsekvenser for cirka 20 medarbejdere.

Krisen på TV2: – den borgerlige TV-station på vej mod fallit: Derfor bør TV2 og deres 213 millioner store underskud omgående privatiseres

“TV2´s pengekasse er tom”

siger bestyrelsen for Aktieselskabet TV 2/DANMARK A/S i et forsøg på at tiltrække sig noget offentlig medlidenhed for på den måde at skaffe sig yderligere offentlig hjælp til den borgerlige TV-stations slunkne kasser.
Den stadig statsejede TV-station startede som et delvist reklamefinansieret projekt med Jørgen Schleimann som borgerlig indpisker fra starten i 1988. Med støtte fra borgerlige partier som S – V – K – og R – begyndte TV2 som et borgerlig-liberalt medieprojekt – som “konkurrrent” til DR.
Det skulle udvikles til et borgerligt medieflagskib -finansieret af markedskroner imod de “røde lejesvende” på DR ?
Lederne af TV2 “troede at de kunne gå på vandet,” som journalisten Lone Kühlmann udtrykte det. Efter at Stationen blev oprettet med skattekroner som økonomisk grundlag startede man kanalerne Charlie, Zulu TV 2 News, TV 2 Sport, TV 2 Forlag,
TV 2 Radio og magasinet Vi med Hund. Der fandtes næsten ingen grænser for hvilke “nye” områder TV2 ikke skulle gå ind i.
Nu er den statsejede tv-station reelt kørt i sænk. –
Det rejser spørgsmålet : Skal TV2 fortsætte som statsejet underskudforretning når vi har den reklamefrie DR ?

Men hvorfor skal arbejderklassen og de progressive kræfter holde liv i en klart borgerlig nyhedsformidler med skattekroner ?
Historien om TV2 og om hvorfor TV2 bør privatiseres!

Advertisements

Skriv et svar

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s